Klachtenregeling
Indien u een klacht heeft over het handelen van de logopedist, is dit belangrijk om eerst met de behandelend logopedist te bespreken of contact op te nemen met de praktijkhoudster mevrouw A.G. Lutters-Joostema. Mocht de klacht niet worden opgelost, dan kunt u terecht bij Klachtenloket Paramedici.
Het klachtenrecht voor cliënten is vastgelegd in de wet Wkkgz. De klachtenregeling van de Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie (NVLF) is hieraan verbonden.
Logopediepraktijk Leidsche Rijn volgt deze klachtenregeling.
Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst
In de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst) worden bepaalde aspecten van de zorg binnen de individuele relatie tussen de patiënt en de zorgverlener geregeld. De wet gaat uit van een vertrouwensrelatie waarin patiënt en logopedist op basis van gelijkwaardigheid zoveel mogelijk samen overleggen en beslissen. Zo worden er eisen gesteld ten aanzien van informatie, toestemming en inzage dossier. Om aan deze eisen te voldoen wordt er een behandelovereenkomst opgesteld.